donderdag 19 januari 2017

Help, ze knipogen naar me!





Gehaakte deken Jalien Cozy Living

Met mijn handen bezig zijn doe ik het allerliefst. Zo kan ik bijvoorbeeld 's avonds voor de televisie niet stil zitten. Ik "moet" wat in mijn handen hebben. Gelukkig -en dat is vooral voor "de lijn" wel fijn- vind ik haken erg leuk. Dat is ook echt een handwerkje dat ik prima bij het televisie kijken kan doen. Zo hou ik mijn handen zoet en is de kans dat ik uit verveling allerlei lekkers ga zitten "snaaien" een stuk kleiner! Ik weet niet of dit voor jou herkenbaar is? Maar tjonge, televisie kijken lijkt altijd een "lekkere" honger in mij op te roepen, zelfs als ik daarvoor gewoon goed gegeten heb.

Gisteravond heb ik de laatste hand gelegd aan mijn deken. Hiermee ook eindelijk eens iets voor mezelf afgemaakt. Ik ben soms net zo'n konijntje dat van het ene 'Oh dat is leuk om te maken' naar het andere 'Ohhhh ook super leuk zeg, dat wil ik ook' "hupt", met als gevolg dat er meerdere projecten naar me liggen te knipogen en ik niet goed weet op welke "verleiding" ik in moet gaan.
Mijn deken was ook zo'n project waar ik vol enthousiasme aan begonnen was. Langzaam daalde het besef dat 70 vierkantjes haken er toch best wel héél veel waren. Na de eerste 25 vierkantjes daalde mijn haaktempo dan ook.... maar dit keer niet de haaknaald er bij neergegooid en ook geen steekje laten vallen ;) Ik heb doorgezet! Hoera, Hoera! hoor ik nu mijn andere knipogende projecten juichen, er is voor ons ook nog hoop.. hihi

Gehaakte deken Jalien Cozy Living
Gehaakte deken Jalien Cozy LivingIk heb deze deken overigens niet volgens een patroon gehaakt. Misschien had dat de klus wel vereenvoudigd. Nu was ik geregeld tussen het haken door op zoek naar nieuwe granny-quare patroontjes via Pinterest. Sommige patroontjes zijn spontaan tijdens het haken ontstaan doordat ik zelf een beetje wilde experimenteren.



Om het allemaal wel een beetje vol te kunnen houden, heb ik de patroontjes gecombineerd met de basis granny.
Lekker makkelijk en die ken ik uit mijn hoofd (: Hmm, nu ik dit zo schrijf besef ik dat ik soms ietwat lui aangelegd ben geloof ik...

Het aan elkaar haken van de lapjes blijf ik het leukst vinden, dan zie je onder je handen je deken geboren worden. Blijft toch iets moois, zelf iets met je eigen handen creëren. Ik heb bewust de granny's niet op patroon gelegd. Ik vind het speels door elkaar het gezelligst. De rand rondom de deken, maakt het voor mijn gevoel helemaal af. Het geeft wel een leuk kant effect toch?! ♥





Geen opmerkingen:

Een reactie posten