dinsdag 9 april 2013

Ontspan en fantaseer...

Bron: weheartit.com 

Zomer, zon, warmte, lekker de ramen en deuren open, genieten van het buiten leven... ik heb er alweer zo'n zin in!
Gelukkig laat de zon zich al regelmatig goed zien en met een tuin op het zuiden, zitten we uit de wind al snel buiten.
Toen ik de foto hierboven tegen kwam, zag ik mezelf al wakker worden in dat knusse bed, met het zonnetje op mijn gezicht. Verbeeldend dat het een schattig huisje is, dat midden in een veld met bloeiende bloemen staat en waar je ook kijkt, het een en al prachtige natuur is.
Dromen, fantaseren, als kind genoot ik van het verzinnen van verhalen en het naspelen, alsof je even in een andere wereld binnen stapt. Naarmate je ouder wordt lijk je dit wel te verleren, dit is jammer, want het belemmert je namelijk ook in je creativiteit.
Ik kruip zo nu en dan graag even in mijn eigen wereld, het zij door het schrijven van een verhaal, het lezen van een boek of wegdromen bij een mooie foto. Het ontspant en het geeft weer nieuwe energie, laat alles van je dagelijkse leven even lekker los en laat je fantasie de vrije loop!


Waar denk jij aan als je de foto hierboven ziet? Fantaseer er eens lekker op los, schrijf er klein verhaaltje over in een schriftje. Een eenvoudige oefening om te ontspannen en je fantasie weer een beetje wakker te schudden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten