donderdag 20 december 2012

De Theeroos...



                                                                                    Source: paagman.nl via Jalien on Pinterest


Een aantal jaar geleden lag dit boek bij de V&D voor een heel aantrekkelijk prijsje. De voorkant en de titel van het boek sprak me direct aan. 
Ik lees bijna nooit op de achterkant van het boek waar het over gaat, ik laat me liever verrassen onder het lezen. Nou verrast was ik! Wat een ongelofelijk, heerlijk, meeslepend boek! Ik kon echt maar heel moeilijk stoppen met lezen.. met als resultaat dat het boek veel te snel uit was! 

Als je net als ik gek bent op kostuumdrama's en vervlogen tijden... dan moet je dit boek zeker gaan lezen!
Het verhaal speelt zich af in London in het jaar 1888, Fiona de hoofdrolspeelster woont in een armoedige vervallen steegje in een van de achterbuurten van London. Ze werkt net als haar vader in de theefabriek, maar droomt van een eigen theewinkeltje. Door allerlei spannende en verdrietige gebeurtenissen vlucht ze op een gegeven moment naar New York. In New York ziet ze kans haar eigen winkeltje te beginnen. Ze werkt hard en bereidt zich voor om wraak te gaan nemen op de man die haar zoveel leed en ellende heeft toegebracht...
Het is werkelijk waar een boek dat je compleet opzuigt in het verhaal en dat je pas los kan laten als je de laatste bladzijde gelezen hebt... En om heel eerlijk te zijn op dat moment wil je eigenlijk helemaal niet dat het boek stopt... ik tenminste niet, ik wilde nog meer!

Als je dit boek nog niet kent, dan bof je! Er zijn namelijk inmiddels nog twee delen uitgegeven.
Het lezen hoeft dus niet te stoppen bij deel 1!
Deze twee vervolgverhalen zijn ook zeker de moeite waard om te lezen. Met deze boeken en een knus warm hoekje bij de kachel kom je de kerstvakantie wel door.
Volgende week donderdag vertel ik je wat over deel twee... uiteraard niet teveel, een klein beetje.. het is natuurlijk veel leuker om je te laten verrassen door de schrijfster!

Je kan ze online onder andere hier bij bol.com kopen. (koop je ze alle drie, De theeroos, De winter roos en De wilde roos, dan kan je lekker door lezen en scheelt het in de verzendkosten!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten